De echte man
Antonio Centeno is een fashionista en ondernemer uit Wittenberg, Wisconsin. Hij heeft een YouTube-kanaal met de naam Real Men Real Style (RMRS), dat actief is sinds 2010. Centeno heeft 1.687 video’s gemaakt, heeft zo’n 2,7 miljoen abonnees en is meer dan 300.000.000 keer bekeken. Zijn video’s bieden advies voor mannen over kleding en uiterlijke verzorging, bedrijfsontwikkeling en relaties. Antonio heeft ook zijn eigen huidverzorgingslijn, genaamd Vitaman. Met collega-stijlgoeroe “Alpha M”, of Aaron Marino, genereerde hij de Menfluential-conferenties voor mannen. Bovendien heeft hij in ongeveer 50 van zijn video’s waardevol advies over geur gegeven. Antonio heeft zelfs meer dan 300 flessen eau de cologne in zijn persoonlijke collectie.
In het veld
Antonio Centeno (RMRS, 2015) vertelt over een ontmoeting met een knappe stewardess tijdens het instappen in een vliegtuig, waarbij hij haar zijn kaartje overhandigde en ze opmerkte: “Je ruikt heerlijk!” Antonio verklaart dat dit “oer” is en mensen letten op mannen (inclusief ikzelf), die een geur gebruiken, hoewel slechts 20 procent van de mannen regelmatig een geur gebruikt. Desalniettemin kan het in de hoofden van vrouwen het belangrijkste zijn bij het kiezen van een man. Antonio rangschikt en suggereert welke geuren het beste passen bij een bepaald seizoen. Hij schetst de toenemende parfumolieconcentraties in alcohol, aangezien de kosten per fles evenredig stijgen. Vervolgens geeft hij aan waar en hoe het sap moet worden toegepast en om feedback hierover van anderen te vragen. Antonio verwijst naar zijn pagina, Centeno Real Men Real Style (n.d.), waar we leren over designermerken, die in veel winkels worden verkocht en tot $ 100 kosten; en nicheversies, verkocht in shoppes en duurder – met een esoterische signatuur. Projectie – de afstand die door het lichaam wordt uitgezonden; en lange levensduur – de geur blijft, wordt bedekt, en niet te vergeten sillage, of de geurbel en het spoor, die de drager inkapselen. Hij gelooft dat stress kan worden verminderd, alertheid kan worden vergroot en vertrouwen van anderen kan worden verkregen door middel van geur.
Vrouwen houden van notities
I (2016) had verklaard dat parfumerie: een kunst is – waar de harmonie en spanning van verschillende geurtonen een stemming bepalen; en een wetenschap – waar het samenstellen van de chemie die deze specifieke tonen vormt, de resultaten kan bereiken die toezicht houden op de kunst. Daarom, wanneer de tonen van een geur verrukken en samenwerken, kunnen vrouwen, tijdens het daten, mannen verleidelijker vinden.
Centeno, RMRS (n.d.) breekt de geurpiramide van elke geur af – de bovenste, middelste en onderste noten; elk bestaat uit verschillende enkelvoudige tonen die verschillende tijdsduur aanhouden. Antonio (RMRS, 2021, 26 januari) houdt van de noten die vrouwen het meest sexy vinden: aquatisch, citrus, koffie, wierook, leer, tabak, vanille, vetiver en hout. Vervolgens presenteert hij welke geuren in flessen combinaties van sommige of al deze tonen bevatten. Hij plugt zijn ontluikende “Mission” geurlijn in; het aanbieden van een cursus waarbij de noten kunnen worden afgestemd op de persoonlijke doelen van een klant, die ze zichzelf conditioneren om te realiseren door de bijbehorende geur te dragen.